Bahar tatilini geride bıraktık, havalar ısınmaya başladı ve hafta sonu dikkatinizi kamp gezilerine, dağ yürüyüşlerine ve doğa sporlarına çevirdiniz.
Birçok Amerikalı için bu, kışlık depolarından port bagajları çıkarıp araçlarının üzerine port bagaj montajını yaptık ve bu operasyonu yaz sezon boyunca aile aracımızın tavanında kalması anlamına geliyor.
Ancak bu araç elektrikli ise, iki kez düşünmek isteyeceksiniz: Arabanızın menzilini ciddi şekilde azaltabilir.
Bunun nedeni, hemen hemen her araca portbagaj takmanın hem aracın kesit alanını hem de Hava ve rüzgar sürtünme katsayısını artırması anlamına gelir.
Kısacası, bir portbagaj takıldığında, otomobilin kesit alanını değiştirerek daha az aerodinamik hale getirir ve aracınızı hareket ettirmek için gereken enerji miktarını artırır.
Boş bir portbagaj takılı olsa bile, benzinli araba yakıt verimliliği % 5'ye kadar azaltılabilir. Bisiklet gibi bir şey taşımak, yakıt tüketimini % 7 oranında azaltabilir.
Depo başına 300-500 mil yapabilen benzinli bir arabada, yakıt ekonomisinde yüzde 5 ila 7 arasında bir azalma olması, benzin istasyonunu daha sık ziyaret etmenizi gerektirecek ve cüzdanınıza her şeyden daha fazla zarar verecektir. Vahşi doğaya gitmedikçe, yine de hedefinize ulaşacaksınız.
Bununla birlikte, şarj başına yalnızca 80 mil kadar menzile sahip bir elektrikli otomobilde, verimlilikte yüzde 30'luk bir azalma, her 50-60 mil'de bir şarj edilecek bir yer bulmak anlamına gelir. Bu, seyahat planlamanızı ciddi şekilde etkileyebilir.
Yeni bir araç üstü tavan atkı ünitesi satın almak için bir hafta sonu gezisi sayesinde, port bagajın elektrikli otomobiller üzerindeki dramatik etkisini ilk elden deneyimledik.
Portbagaj takılı 2011 Nissan Leaf ile mağazaya giderken, otoyolda birkaç dakika sonra portbagajın otomobilin menzili üzerindeki dramatik etkisini fark ettik.
Üç çeyrek tam şarj için 50 ila 60 mil arasında bir menzil öngörmek yerine, arabamız 35 mil e yakın bir tahmin yaptı.
10 mil sonra mağazaya vardık, Nissan leaf bu kısa mesafeyi kat etmek için şarjının yaklaşık dörtte birini harcamıştı.
95 kiloluk port bagajınızı Nissan- Leaf' araca montajından sonra, eve 10 millik yolculuk kalan şarjın neredeyse tamamını kullandı.
İlginç bir şekilde, ne yol tutuş ne de performans port bagaj yükümüzden o kadar kötü etkilenmiş görünmüyordu, test aracımız hızlanma ve hız açısından otoyoldaki diğer araçlarla eşleşmekten mutluydu.
Ancak, aracın menzili büyük problem, eve vardık. Tahmini 5 mil daha seyahat için yeterli şarj vardı.
O gün, o sabah Nissan -Leaf'imizi yüzde 100 şarjla yola çıkardığımızdan beri, sadece 43 mil yol kat etmiştik. Bir uyarı olarak, bu 23 milin herhangi bir portbagaj takılmadan, mevcut şarjın yalnızca dörtte birini kullanarak kat edildiğini uyarmak istedim.
Kuşkusuz, deneyimimiz kötü hava koşulları, otoyolda sürüş ve iki yetişkin, iki çocuk ve 95 kiloluk bir yük ile yüklü bir arabayı birleştirdik - ancak bu port bagaj yükünün, menzili ne kadar dramatik bir şekilde etkileyebileceğini gösteriyor.
Bizim tavsiyemiz?
Elektrikli arabanıza bir portbagaj takmayı planlıyorsanız, yükünüzün ağırlığının ve boyutunun tek bir şarjla ne kadar uzağa seyahat edebileceğinizi etkileyeceğini unutmayın.